Σενάριο : Στράτος Τζίτζης

Σκηνοθεσία : Στράτος Τζίτζης

Παίζουν : Αλέκος Συσσοβίτης, Δήμητρα Ματσούκα, Έυα Βλαχάκου, Φίλιππος Σοφιανός, Τάκης Παπαματθαίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Σάκης Μπουλάς, Θοδωρής Αθερίδης, Γωγώ Μαστροκώστα

Διάρκεια : 98′

Έτος : 2000

Έγχρωμη : Ναι

Η Αγάπη Είναι Ελέφαντας - ΣΥΝΟΨΗ

Το “Η αγάπη είναι ελέφαντας” είναι μία μαύρη κωμωδία του έρωτα που σαρκάζει την μάταιη προσπάθεια του ανθρώπου να προσδιορίσει τη ερωτική του συμπεριφορά στα σημερινά πλαίσια. Πρόκειται για μία (σαρκωδία) γεμάτη χιούμορ και απόγνωση για το ερωτικό αντικείμενο. Στην ταινία παρακολουθούμε τρεις ερωτικές περιπέτειες που συνδέονται με πρωτότυπο τρόπο μεταξύ τους. Όλοι οι ήρωες των ιστοριών πέφτουν έξω σε κάθε δηλωμένη άποψη του για τον έρωτα.
Η πρώτη ιστορία εξελίσσεται στον ξέφρενο ρυθμό των clubs,η δεύτερη ασχολείται με ένα αβάσταχτο λαϊκό αίσθημα και η τρίτη είναι ένα απρόσμενο οικογενειακό δράμα.
Καμία από τις τρεις προσεγγίσεις του θέματος δεν οδηγεί σε ασφαλές συμπέρασμα, καθώς κάθε πρόβλέψη για την εξέλιξη τους ανατρέπεται. Ο έρωτας παραμένει απρόβλεπτος και ανατρεπτικός, παρασέρνοντας μας στην αγκαλιά του αβέβαιου και του άγνωστου ….Ο έρωτας είναι ένας ελέφαντας….

Η ΤΑΙΝΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

150.000 εισητήρια στην περίοδο 1999-2000

Μια τολμηρή ταινία, που σκιαγραφεί με κωμικό τρόπο τη σύγχρονη ερωτική συμπεριφορά. Τρεις αυτόνομες ιστορίες, με κοινό σημείο αναφοράς τον έρωτα. Η ταυτόχρονη εξέλιξή τους και ο πρωτότυπος τρόπος με τον οποίο συνδέονται η μια με την άλλη, δημιουργούν μια σειρά απο απρόβλεπτες καταστάσεις και αλλεπάλληλες ανατροπές.

Η ταινία “Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ” είναι μία ερωτική κωμωδία, που σαρκάζει τη μάταιη προσπάθεια του ανθρώπου να προσδιορίσει την ερωτική του συμπεριφορά. Πρόκειται για μια “σαρκωδία” γεμάτη χιούμορ και απόγνωση για το ερωτικό αντικείμενο.

Το σενάριο και ο τίτλος προκύπτουν από μία παροιμία που αναφέρεται στην αρχή της ταινίας: “Βάζουν τρεις τυφλούς μπροστά σ’ έναν ελέφαντα και τους ρωτούν τι είναι αυτό το πράγμα.

Ο πρώτος πιάνει το πόδι του ελέφαντα και λέει ότι είναι ένα δέντρο, ο δεύτερος τη προβοσκίδα και φωνάζει ότι είναι ένα φίδι κι ο τρίτος τ’αυτιά και λέει ότι είναι ένα μεγάλο πουλί”. Φυσικά δεν είναι τίποτα απο αυτά που νομίζουν.

Το ίδιο συμβαίνει και με τον έρωτα. Είμαστε σαν τους τρεις τυφλούς μπροστά στον ελέφαντα. Νομίζουμε ότι ξέρουμε γι’αυτόν, αλλά, ο έρωτας δεν είναι τίποτε από όσα πιστεύουμε. “Ο Έρωτας Είναι Ένας Ελέφαντας!”

Στην ταινία παρακολουθούμε τρείς ερωτικές ιστορίες, στη διάρκεια των οποίων οι πρωταγωνιστές τους, πέφτουν έξω σε κάθε δηλωμένη άποψή τους για τον έρωτα.

Η πρώτη ιστορία εξελίσσεται στον ξέφρενο ρυθμό των Clubs, η δεύτερη είναι ένα αβάσταχτο λαϊκό αίσθημα και η τρίτη μία απρόβλεπτη οικογενειακή προδοσία. Και στις τρείς προσεγγίσεις του θέματος, καμμία δεν φτάνει σε ασφαλές συμπέρασμα, καθώς κάθε πρόβλεψη για την εξέλιξή τους ανατρέπεται.

Στην πρώτη ιστορία, η Μάγκυ (Δήμητρα Ματσούκα) μία προκλητική χορεύτρια ενός rave club, ενώ δείχνει οτι δέχεται τις σεξουαλικές προτάσεις του Μάνου (Αλέκος Συσσοβίτης) ενός περπατημένου cluber, τελικά τον απορρίπτει γιατί νοιώθει συναισθηματική ανασφάλεια μαζί του. Ο Γρηγόρης (Θοδωρής Αθερίδης), ένας κολλητός φίλος του Μάνου, τελείως διαφορετικός από αυτόν, με το που την βλέπει την ερωτεύεται.

Εκείνη στην αρχή δεν του δίνει σημασία, αλλά μετά από τις επίμονες προσπάθειές του υποκύπτει, ανακαλύπτοντας οτι κοντά του βρίσκει την συναισθηματική ασφάλεια που τόσο πολύ ζητούσε.

Ο Γρηγόρης τη βοηθάει να πάρει την απόφαση να εγκαταλείψει τη δουλειά στο club και να αρχίσει τις σπουδές της ως μοντελίστ. Μόλις όμως η Μάγκυ αρχίζει να νοιώθει σίγουρη για τον εαυτό της, ανακαλύπτει ότι δεν βρίσκει πλέον ικανοποίηση κοντά στον Γρηγόρη.

Αδιαφορώντας για την αγάπη του και για όσα της πρόσφερε, πηγαίνει στο σπίτι του Μάνου αποφασισμένη για όλα, χωρίς να ενδιαφέρεται για τις συνέπειες.

Στη δεύτερη ιστορία, ο Κλέωνας (Μπάμπης Χατζηδάκης) ένας περιθωριακός ηλεκτρολόγος, ερωτεύεται παράφορα τη Χριστίνα (ʼννα Μαρία Παπαχαραλάμπους). Πρόκειται για μία μικροπαντρεμένη και καταπιεσμένη απο τον άντρα της νεαρή γυναίκα και μητέρα ενός αγοριού 2,5 χρονών. Για πολύ καιρό επικοινωνούν μόνο με σημειώματα, τα οποία ανταλλάσουν με απόλυτη μυστικότητα, στη λαϊκή αγορά όπου συναντιούνται.

Η Στέλλα (Εύα Βλαχάκου) κουμπάρα και φίλη της Χριστίνας, ταλαιπωρημένη από τους προηγούμενους δεσμούς της, φιλοξενεί το παράνομο ζευγάρι στο σπίτι της, ζώντας μέσα από τη σχέση τους την ερωτική ιστορία που πάντα ονειρευόταν. Ο Κλέωνας δρομολογεί το διαζύγιο της Χριστίνας, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη του το πρόβλημα που αντιμετωπίζει εκείνη εξ αιτίας του παιδιού της. Αυτό είναι που θα την εμποδίσει να εμφανιστεί στο ραντεβού που έχουν δώσει αποφασισμένοι να φύγουν μαζί.

Ο Κλέωνας χωρίς να ξέρει τίποτα, την περιμένει στο σπίτι της Στέλλας. Όσο όμως περνάει η ώρα και η Χριστίνα δεν εμφανίζεται, εκείνος αρχίζει ν΄απελπίζεται και σε κάποια στιγμή απόγνωσης, αποφασίζει να πάει στο σπίτι της να την βρεί. Ενώ η Στέλλα προσπαθεί να τον ηρεμήσει, παρασύρονται άθελά τους σε αμοιβαίες περιπτύξεις …

Στην τρίτη ιστορία, ο Γιάννης (Φίλιππος Σοφιανός), ένας δικηγόρος με ειδικότητα στα διαζύγια επωνύμων, αναλαμβάνει το διαζύγιο μίας top model, την οποία και ποθεί παράφορα.

Έχοντας την εικόνα της συνέχεια στο μυαλό του, παρασύρεται και κάνει το λάθος να το ομολογήσει στη γυναίκα του, την Μάρα (Αλεξάνδρα Παλαιολόγου). Εκείνη χωρίς δεύτερη σκέψη τον εγκαταλείπει.

Ο Γιάννης απεγνωσμένος ζητάει την βοήθεια του συνάδελφου και φίλου του Σπύρου (Τάκης Παπαματθαίου).

Ο Σπύρος προσπαθεί να δικαιολογήσει τη συμπεριφορά του Γιάννη και να πείσει την Μάρα να επιστρέψει. Πάνω στην συζήτηση όμως, εκείνη τον γεμίζει με αμφιβολίες για την δική του γυναίκα.

Η Μάρα μένει προσωρινά στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Μετά από ένα βράδυ γεμάτο ανατροπές, είναι εκείνη τελικά που θα κάνει την απιστία. Το πρωί φέρνοντας στο μυαλό της τα όσα συνέβησαν τη νύχτα που πέρασε, αναθεωρεί κατά κάποιο τρόπο τις απόψεις της περί συζυγικής απιστίας.

Χωρίς να νοιώθει ενοχές, γυρίζει γεμάτη κατανόηση στο σύζυγό της και υπόσχονται ο ένας στον άλλον αιώνια αγάπη.

Στην πορεία ανακαλύπτουμε ότι οι τρείς ιστορίες συνδέονται μεταξύ τους και εξελίσονται ταυτόχρονα. Παράλληλα με την δράση των ιστοριών, παρακολουθούμε τρείς δραπέτες που σκάβουν ένα τούνελ.

Στη συνέχεια καταλαβαίνουμε ότι οι δραπέτες αυτοί, είναι χαρακτήρες μέσα απο τις ιστορίες, οι οποίοι βρίσκονται στη φυλακή εξαιτίας του ερωτικού τους πάθους.

Στο τέλος, μια γυναίκα γίνεται πάλι η αφορμή να επιστρέψουν στη φυλακή.

VIDEOS

image-rounded